Termeni și condiții

Ultima actualizare: 19 februarie 2023

Administrarea site-ului xsp.ro (denumit în continuare XSP) este realizată de către BUDCOMPANY SRL, având număr de identificare fiscală 44411245, cod TVA RO47219903, înregistrată la registrul comerțului cu numărul J12/2758/2021, cu sediul social situat pe Str. Traian 69-71, Cluj-Napoca, România.

Puteți intra în legătură cu persoanele responsabile prin e-mail, la adresa contact@xsp.ro, prin intermediul unui tichet de suport sau prin intermediul formularului de contact.

  1. Definiția termenilor
  • Găzduire web – serviciu prin care fișierele componente ale unui site web sunt stocate contra cost pe o platformă sau o soluție hardware dedicată, pentru a putea fi accesate în mediul online;
  • Site web – o colecție de fișiere ce formează o interfață web cu date sau informații despre un subiect anume ce servesc informării, prezentării serviciilor sau a companiei
  • Magazin online – o platformă ce permite vânzarea sau cumpărarea unor bunuri sau servicii pe internet;
  • Domeniu web – reprezintă o adresă web care face legătura cu un server, are formatul “nume”+”extensie TLD” (exemplu: domeniulmeu.ro sau afacereamea.com);
  • SEO – (n.r. Search Engine Optimization) reprezintă modificarea și adaptarea site-ului pentru a respecta cerințele motoarelor de căutare (n.r. Google, Bing, etc) pentru o mai bună indexare;
  • WordPress – este o platformă ce permite managerierea conținutului unui site, oferind o interfață de administrare a site-ului;
  • Inod-uri – reprezintă suma fișierelor sau a folderelor stocate pe o găzduire (ex: 4 foldere cu câte 2 fișiere fiecare totalizează 12 inod-uri);
  • Uptime – perioada de timp, raportată la un an calendaristic, în care serviciile sunt funcționale;
  1. Dispoziții generale

2.1. Termenii și condițiile de mai jos vor funcționa drept un contract între BUDCOMPANY SRL, denumită în continuare furnizor, cu datele de identificare menționate mai sus și persoana fizică sau juridică ce solicita / utilizează / beneficiază de serviciile XSP, denumită în continuare client.
2.2. Finalizarea unei comenzi, plata facturilor proforme sau bifarea căsuțelor de acceptare a termenilor și condițiilor reprezintă acordul și angajamentul clientului de a respecta în totalitate termenii și condițiile, acestea funcționând drept un contract încheiat online.
2.3. Utilizarea site-ului sau a serviciilor implică acceptarea termenilor și condițiilor, a politicii de confidențialitate, a politicii de utilizare a datelor și a politicii de utilizare acceptabilă a serviciilor.
2.4. Clientul este responsabil de corectitudinea datelor oferite cât și de actualizarea acestora. Prejudiciile cauzate de furnizarea de date incorecte de către client nu vor fi suportate de către furnizor.

  1. Servicii

3.1. Serviciile vor fi puse la dispoziție clientului conform formularului de comandă completat sau a facturii aferente. Durata contractuală a fiecărui contract încheiat online este stabilită de durata perioadei de găzduire alese. Vârsta minimă pentru accesarea serviciilor XSP este 18 ani.
3.2.1. Găzduirea web
XSP oferă servicii de găzduire de tip shared, special gândite pentru WordPress. În momentul de față sunt disponibile următoarele planuri: WordPress(Start, SEO, Dream) și WooCommerce(Start, SEO, Dream).
3.2.2. În cazul în care serviciile de găzduire nu sunt funcționale și implicit site-urile găzduite nu pot fi accesate, XSP se obligă să remedieze problema în cel mai scurt timp cu putință. Pentru a verifica dacă problema nu se datorează dispozitivului de pe care sunt accesate serviciile, accesați acest serviciu.
3.2.3. Fiecare client este direct răspunzător din punct de vedere legal pentru datele încărcate.
3.2.4. Utilizarea serviciilor în scopuri rău intenționate, precum, dar fără a se limita la: trimiterea de e-mailuri spam, stocarea de conținut malițios, ilegal sau care poate afecta ceilalți utilizatori ai serviciilor, duce automat la anularea imediată a serviciilor fără drept de a solicita stornarea sumelor achitate.
3.2.5. În cazul în care pachetele de găzduire beneficiază de gratuități sau alte oferte promoționale, anularea serviciilor de găzduire va duce la obligarea plății gratuităților sau a ofertelor promoționale la prețul lor întreg. În cazul în care nu există un preț pentru serviciile respective pe site-ul xsp.ro, se va percepe un minim de 250 lei pentru fiecare oră de lucru (minim 250 lei pentru pentru lucrările sub o oră).
3.2.6. Xsp nu își asumă responsabilitatea pentru conținutul site-urilor găzduite. Clientul își asumă responsabilitatea pentru materialele încărcate pe server.
3.2.7. Unele pachete oferă spațiu de stocare nelimitat. Pentru a preveni abuzul, planurile cu spațiu de stocare nelimitat au o limită de inod-uri, iar fișierele încărcate trebuie să fie utilizate în cadrul site-ului. Pachetele nelimitate nu pot fi utilizate pentru stocarea de date personale (exemplu: utilizarea găzduirii drept cloud online).
3.2.8. Înainte de expirarea găzduirii, XSP va trimite automat o notificare cu până la 30 zile în avans, pentru a evita suspendarea serviciilor din motive de neplată.
3.2.9. În cazul pachetelor de găzduire suspendate, recuperarea fișierelor se poate face în primele 5 zile prin achitarea facturii restante. După această perioadă, se poate încerca recuperarea fișierelor contra cost (minim 150 lei) dar nu se garantează posibilitatea recuperării acestora. În cazul imposibilității recuperării fișierelor, suma achitată pentru recuperarea fișierelor va fi restituită.
3.2.10. În cazul în care utilizați serviciile în numele altei persoane, cu sau fără acordul scris al acesteia, deveniți direct răspunzător pentru modul în care le utilizați.
3.2.11. Pachetele de găzduire vor fi suspendate dacă până la data expirării acestora nu este plătită reînnoirea.
3.2.12. Este interzisă utilizarea serviciilor de e-mail pentru a trimite e-mailuri de tip spam. În cazul în care este detectat acest tip de activitate, contul va fi suspendat permanent iar sumele achitate nu vor fi restituite.
3.2.13. Este interzisă utilizarea serviciilor de e-mail pentru a arhiva sau stoca fișiere de mari dimensiuni sau într-un mod abuziv. În cazul detectării abaterilor de acest gen, XSP poate solicita ștergerea acestor fișiere de pe server, sau, poate șterge aceste fișiere fără aprobare, dar, cu anunțarea proprietarului contului asupra acțiunilor luate.
3.2.14. Conturile care abuzează de serviciile de e-mail(ex: 200+ e-mailuri trimise în mai puțin de 24 de ore) sau de resursele serverului, afectând performanța serverelor, vor avea impuse anumite limite.
3.2.15. Activitățile ilicite sau abuzive, desfășurate pe serverele XSP, vor duce la închiderea contului fără notificare în avans.

3.3. Domeniile web
Orice acțiune asupra domeniilor (înregistrare, transfer, reînnoire, ștergere, etc) este ireversibilă, nu poate fi modificată și nu poate fi rambursată. Toate operațiunile asupra domeniilor sunt realizate prin terți. Toate domeniile procesate de către XSP vor avea implict setate nameserverele ns1.xsp.ro și ns2.xsp.ro.
3.3.1. Înregistrare domeniilor
XSP oferă posibilitatea de a înregistra peste 50 de extensii TLD (exemplu: .ro; .com; .net; .org; .info; .eu; etc) pe perioade de 1-10 ani, în funcție de extensie și de termenii și condițiile terților.
3.3.1.1. XSP nu garantează posibilitatea înregistrării domeniilor, chiar dacă acestea figurează disponibile pe site. În cazul în care nu a fost posibilă înregistrarea domeniului, sumele achitate pentru domeniu vor fi rambursate.
3.3.2. Domeniile sunt înregistrate în numele clientului, acesta fiind proprietarul domeniului, XSP asigurând doar administrarea acestuia.
3.3.3. Transferul unui domeniu către XSP implică și reînnoirea acestuia pentru minimum 1 an de zile.
3.3.4. În funcție de extensie, o parte din datele necesare înregistrării domeniului vor fi publicate în registrul WHOIS.
3.3.5. Clientul va fi notificat cu 30 de zile înainte de expirarea domeniului despre valabilitatea acestuia. Domeniile odată intrate în procesul de ștergere vor putea fi recuperate numai după achitarea unei taxe menționate în avans.

3.4. Realizare LOGO
Logo-urile sunt formate din elemente text și/sau grafice și au ca scop reprezentarea vizuală a unui brand sau a unui proiect.
3.4.1. Realizarea logo-ului este demarată numai după ce clientul completează un chestionar cu indicații și preferințe.
3.4.2. Procesul de realizare a logo-ului poate dura până la 60 de zile, în funcție de complexitate și de disponibilitatea resurselor.
3.4.3. Vor fi livrate 3 variante de logo iar clientul poate alege una dintre acestea. Varianta aleasă beneficiază de o sesiune de revizuire gratuită.
3.4.4. Clientului îi vor fi transferate în mod automat drepturile de utilizare comercială a logo-ului ales după finalizarea revizuirilor.
3.4.5. Revizuirile pot dura până la 30 de zile.
3.4.6. Pot fi solicitate revizuiri suplimentare, contra cost.

3.5. SEO
XSP oferă servicii de SEO intern pentru site-urile realizate pe platforma WordPress. Aceste servicii au ca scop optimizarea și îmbunătățirea site-ului pentru o mai bună poziționare în rezultatele returnate de motoarele de căutare.
3.5.1. Cuvintele sau frazele cheie vor fi alese de către client. Recomandăm utilizarea de cuvinte sau fraze cheie care nu au rezultate supra saturate (exemplu: evitați utilizarea unor cuvinte generale precum doctor sau auto, care au deja mii de rezultate pe Google; folosiți în schimb fraze care să conțină aceste cuvinte, precum: doctor popescu cluj sau piese auto buzău). Totodată, recomandăm cu tărie să aveți un text original și relevant despre serviciile sau produsele oferite.
3.5.2. Serviciile SEO includ:
3.5.2.1. Utilizarea a până la 10 cuvinte sau fraze cheie alese de către client.
3.5.2.2.  Optimizarea link-urilor permanente.
3.5.2.3. Optimizarea titlurilor pe pagini și sub-pagini.
3.5.2.4. Adăugarea și optimizarea meta-descrierilor.
3.5.2.5. Optimizarea imaginilor.
3.5.2.6. Optimizarea vitezei de încărcare prin module cache.
3.5.2.7. Crearea și trimiterea spre verificare a unui fișier .xml cu sitemap-ul site-ului.
3.5.2.8. Analiza și optimizarea densității titlurilor și subtitlurilor cât și a cuvintelor sau frazelor cheie.

5.2. Manageriere WordPress
Serviciul de manageriere WordPress vă permite ca o dată pe luna să trimiteți o listă de modificări pentru site-ul dumneavoastră, iar una dintre persoanele responsabile va realiza modificările.
Lista poate include numai modificări ce pot fi realizate prin intermediul platformei WordPress, fără a necesita intervenție asupra codului(backend). Aceste modificări vin cu anumite limitări.
3.5.1. Exemple de modificări ce pot fi realizate
3.5.1.1. Adăugări de postări noi pe blog – în limita a 6 postări pe lună(acestea pot fi programate pentru publicare la data stabilită).
3.5.1.2. Adăugarea de pagini noi – în limita a 2 pagini noi pe lună(acestea trebuie să se încadreze în 2 pagini A4 de conținut, în caz contrat limita scade la o pagină pe luna, în limita a 5 pagini A4 de conținut).
3.5.1.3. Adăugarea sau modificarea de materiale media(poze, video-uri) – în limită a 12 elemente poziționate în interiorul paginilor sau a postărilor, respectiv nelimitat în cadrul galeriilor foto(pentru adăugări de elemente noi) sau 25 de de elemente în cazul eliminării/modificării acestora.
3.5.1.4. Adăugarea de produse noi în secțiunea de magazin, dacă există modulul WooCommerce instalat și configurat – în limita a 10 produse pe luna(dacă un produs are mai multe culori sau mărimi, fiecare culoare sau mărime se calculează ca un produs suplimentar).
3.5.1.5. Modificări la nivelul structurii/formatului paginilor existente – în limita a 2 pagini pe lună.
3.5.1.6. Optimizarea SEO a paginilor noi, NUMAI dacă aveți achiziționat anterior un pachet de optimizare SEO.
3.5.2. Exemple de modificări ce NU pot fi realizate
3.5.2.1. Orice modificare care implică intervenții asupra codului sursă a site-ului, precum, dar fără a se limita la: adăugarea sau modificarea de câmpuri noi în pagina de comandă a unui magazin sau intervenții asupra unor module.
3.5.2.2. Redactarea de conținut nou.
3.5.2.3. Realizarea gratuită a unor extraopțiuni, precum, dar fără a se limita la: pachet GDPR, notificări Cookie, optimizare SEO sau integrare Google Analytics.
3.5.2.4. Intervenții asupra panoului DirectAdmin sau restaurarea unor copii de rezervă.
3.5.2.5. Securizarea site-urilor care au utilizat module piratate cu backdoor-uri incluse(numite în continuare „virusate”).

  1. Inoduri

4.1. Limita de inoduri are ca scop protejarea sistemului împotriva tentativelor de abuz ce pot afecta ceilalți utilizatori a serviciilor.
4.2. Fiecare pachet de găzduire are afișat numărul limită de inoduri ce pot fi utilizate. În cazul în care nu este specificată o limită, va fi folosită limita implicită de 100.000 inoduri.

  1. Copii de rezervă

5.1. Copiile de rezervă sunt oferite gratuit de către XSP. Toate costurile aferente sunt suportate de către XSP.
5.2. Aceste servicii se bazează pe instrumente și spații oferite de terți. Utilizarea acestor funcții se face pe propriul risc, acuratețea și funcționalitatea datelor salvate nu poate fi garantată în 100% dintre cazuri.
5.3. Pentru a vă asigura datele, vă recomandăm să salvați toate informațiile pe un dispozitiv propriu.
5.4. Copiile de rezervă nu vor fi oferite sub nicio formă conturilor suspendate, șterse sau închise din pe motivul nerespectării acestor termeni.

  1. E-mailuri

6.1. Serviciile de e-mail nu pot fi utilizate pentru servicii de marketing sau alte operațiuni ce implică un număr ridicat de mailuri trimise simultan.
6.2. Fiecare cont de găzduire poate trimite între 50 și 200 de e-mailuri de zi. Valorile de peste 200 de mailuri de zi vor duce inevitabil la catalogarea tuturor e-mailurilor de pe server drept spam, putând afecta negativ ceilalți utilizatori ai serviciilor.
6.3. Serviciile de e-mail nu sunt destinate stocării fișierelor precum un serviciu cloud. În cazul în care sunt identificate situații de acest tip, utilizatorii au obligația să șteargă aceste fișiere, în caz contrar XSP poate șterge fișierele cu obligația de a notifica clientul.

  1. Uptime

7.1. Uptime-ul garantat este de 99%. Rezervăm 1% pentru lucrări de îmbunătățire a serviciilor în fiecare an.

  1. Modificarea prețurilor

8.1. Ne rezervăm dreptul de a modifica prețurile prezente pe site fără nici o notificare prealabilă a clienților. Este responsabilitatea clientului să verifice prețurile curente.
8.2. Prețurile promoționale sau cele rezultate din cauza unor eventuale erori vor fi onorate pentru primul ciclu de plată(ex: reduceri, prețuri greșite). Ulterior, prețurile vor fi actualizare conform sumelor afișate pe site.

  1. Limitarea răspunderii

9.1. Sub nici o formă, angajații, agenții, directorii sau orice altă persoană din cadrul proiectului XSP nu se fac reponsabili, direct sau indirect pentru orice posibilă pierdere materiala, anticipată sau nu, sau a conținutului încărcat de utilizatori.
9.2. Orice posibilă despăgubire nu poate să depășească suma plătită către XSP.

  1. Rambursări

10.1. Rambursarea sumelor plătite este posibilă, conform legislației în vigoare, în primele 14 zile, exclusiv pentru persoane fizice.
10.2. Rambursarea operațiunilor legate de domenii nu este posibilă.
10.3. Cererile de rambursare a sumelor achitate pot fi realizare o singură dată de către același cont sau client. Conturile cărora le-au fost rambursate plăți nu mai sunt eligibile pentru rambursări ulterioare.
10.4. Cererile de rambursare vor fi procesate în maximum 30 de zile lucrătoare.
10.5. Cererile de rambursare se trimit exclusiv prin deschiderea unui tichet din contul de client.

  1. Plăți și livrare

11.1. Facturile pot fi achitate prin transfer bancar sau plată cu cardul online prin intermediul procesatorului de plată Stripe.
11.2. Termenul de confirmare și livrare a serviciilor de găzduire web este de până la 4 zile lucrătoare în cazul transferurilor bancare și de o oră(1 oră) pentru plățile cu cardul.
11.3. Termenul de livrare a altor servicii, în cazul în care nu a fost convenit de către un reprezentant altfel, este de 30 de zile lucrătoare din momentul confirmării comenzii.

  1. Forța majoră

12.1. Forța majoră exonerează de răspundere partea care o invoice, cu condiția ca cealaltă parte să fie anunțată în termen de 5 zile calendaristice de la data evenimentului ce face imposibilă îndeplinirea obligațiilor sale.
12.2. Partea care invocă forța majoră trebuie să aducă dovezi cu privire la situația de forță majoră în maximum 15 zile calendaristice din momentul anunțării acesteia.
12.3. Forța majoră include, dar nu se limitează la: atacuri informatice, întreruperi ale furnizării de servicii datoare furnizorilor terți, calamități naturale, incendii, întreruperi prelungite a alimentării cu energie electrică, modificări legislative, acte de terorism, stare de război.

  1. Dispoziții finale

13.1. Posibilele litigii apărute vor fi rezolvate pe cale amiabilă. Imposibilitatea rezolvării pe cale amiabilă, obligă partea reclamantă să apeleze la o entitate terță autorizată pentru a media litigiul.
13.2. Dacă părțile nu pot ajunge la o înțelegere amiabilă, litigiile vor fi înaintate spre soluționare instanțelor judecătorești de pe lângă Tribunalul Cluj.
13.3. Toate datele sunt stocate pe servere locate în interiorul Uniunii Europene și sunt guvernate de legea României / Uniunii Europene. În cazul în care legislația statului de unde accesați site-ul XSP este încălcată, trebuie să părăsiți site-ul.
13.4. Situațiile neprevăzute în termenii de mai sus, vor fi soluționate amiabil.
13.5. Modificarea acestor termeni și condiții poate fi realizată fără notificarea utilizatorilor, aceștia fiind obligați să verifice periodic informațiile prezente pe această pagină.